💥 ZDARMA 10ml KE KAŽDÉMU PARFÉMU 💥

x

O PARFÉMECH

Určitě máte i vy alespoň jeden doma. Správně, řeč je o parfému. Proč se po prvním přivonění propadáme do omamného pocitu? Právě zde vám poodhalíme tajemství magického světa vůní.

 

Co je vlastně parfém 

Parfém je obecné označení směsi esenciálních olejů a dalších aromatických látek. Jeho použití má zásadní vliv na psychiku, může vyvolat různé pocity, nálady či touhy. Podtrhne také charakter vaší osoby i váš módní styl.

 

 

Toaletní voda, parfémovaná voda nebo parfém? 

 

 1. Kolínská voda

Kolínská voda obsahuje jen minimum vonných látek, běžně kolem 3 - 5 %. Tato velmi lehká vůně jen decentně podtrhuje charakter svého nositele a v oblibě ji mají především manažeři, kteří přicházejí často do styku s větším množstvím lidí a nechtějí na své okolí působit nepříjemně vyzývavě.

 

 2. Toaletní voda - Eau de Toilette (EDT)

Toaletní vody obsahují 5 - 15 % podílu vonných látek a kolem 80 % alkoholu. Jsou levnější a skvěle hodí na léto. Jejich vůně je svěží a nenásilná, výdrž vůně se nejčastěji pohybuje v rozmezí 2-3 hodin.

 

 3. Parfémovaná voda - Eau de Parfum (EDP)

Parfémovaná voda je výraznější, obsahuje kolem 15 - 20 % podílu vonných látek a zhruba 85 - 90 % alkoholu. Parfémové vody jsou komponovány tak, aby vydrželi na svém nositeli co nejdéle a aby byla jejich vůně opravdu výrazná. Téměř ve všech parfumeriích i hovorově mezi lidmi, označujeme tyto vůně jako parfémy, protože EDP jsou dostupné, velice rozšířené a za příznivé ceny. Pravý parfém je však jiná kategorie.

 

 4. Parfém

Pravý čistý parfém je extrakt obsahující 20 - 40 % vonných látek v koncentrovaném alkoholu. Tyto nejvýraznější vůně běžně nenajdeme v nabídce internetových parfumerií. Prodávají je pouze některé značky ve svých značkových obchodech a cena se pohybuje nejčastěji v rozmezí 6 - 15.000 Kč.

 

*Určení kateogií však není jednoduché a jednoznačené. Internetové parfumerie uváději rozdílná dělení parfémů. Můžeme se tedy setkat i hodnotami 4 - 8% nebo 6 -12% pro kategoii toaletních vod, 8 - 15% nebo 12 - 15% u parfémovaných vod a 15 - 40% podílu vonných složek u pravých parfémů.

 

  

V čem tkví síla parfému?

Celá síla parfémů tkví v propracovaných vonných kompozicích, které jsou u každého výrobce mnohdy tajné a pečlivě střežené. Jednotlivé parfémy se skládají z různých tónů, z různých esencí a přísad. Vůně se pak projevuje postupně, odhaluje se ve třech fázích. Během nich dochází k průběžnému uvolňování jednotlivých složek, které na sebe navazují.

 

Tóny a složky parfému

 1. Hlava

První složkou je tzv. HLAVA. Vysoké tóny parfému utvářejí první dojem z vůně, a proto je na ně kladen velký důraz. Doba trvání hlavy se pohybuje okolo 5 - 15 minut, ale může to být také pouhých pár sekund.

 

 2. Srdce

Jako SRDCE označujeme střední tóny. Ty začínají naplno vynikat po odeznění hlavy. Voní nejčastěji 2 - 3 hodiny. Je to naprostý základ parfému, který si budete nejvíce užívat.

 

 3. Základ

ZÁKLAD je pak tvořen nízkými tóny. To jsou ty látky parfému, které vyprchávají velmi pozvolna. Doba, po kterou přetrvá základ vůně, činí zpravidla několik dalších hodin, avšak nejsou výjimkou parfémy působící celý den.

Kvalitní parfémy se sestavují tak, aby byl ve všech fázích zajištěn harmonický a stálý průběh. Jednotlivé části parfému mohou být tvořeny květinovými, citrusovými, dřevitými nebo sladkými tóny.

 

 

 




Výhody
nákupu
Vonné esence z Francie
Nepřiplácíte značkový obal

MenuX

Nastavení Cookies
Cookies

Naše webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají s jejich vylepšováním. Abychom cookies mohli používat, musíte nám to povolit. Kliknutím na tlačítko "OK, souhlasím" udělujete tento souhlas.

Nastavení OK, souhlasím
×
Nastavení souborů cookies

Cookies jsou malé soubory, které webové stránky (i ty naše) ukládají ve Vašem webovém prohlížeči. Obsahy těchto souborů jsou vyměňovány mezi Vaším prohlížečem a našimi servery, případně se servery našich partnerů. Některé cookies potřebujeme, abychom webová stránka mohla správně fungovat, některé potřebujeme k marketingové a statistické analytice. Zde si můžete nastavit, které cookies budeme moci používat.

Nezbytné cookies
Nezbytné cookies
Jedná se o technické soubory, které jsou nezbytné ke správnému chování našich webových stránek a všech jejich funkcí. Používají se mimo jiné k ukládání produktů v nákupním košíku, zobrazování produktů na přání, ovládání filtrů, osobního nastavení a také nastavení souhlasu s uživáním cookies. Pro tyto cookies není zapotřebí Váš souhlas a není možné jej ani odebrat.
Ovlivňuje funkce:
  • Konfigurační cookies
Analytické cookies
Vypnuto Zapnuto
Analytické cookies
Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Pokud vypnete používání analytických cookies ve vztahu k Vaší návštěvě, ztrácíme možnost analýzy výkonu a optimalizace našich opatření.
Ovlivňuje funkce:
  • Google Analytics - analytická návštěvnost
Personalizované cookies
Vypnuto Zapnuto
Personalizované cookies
Používáme rovněž soubory cookie a další technologie, abychom přizpůsobili náš obchod potřebám a zájmům našich zákazníků a připravili tak pro Vás výjimečné nákupní zkušenosti. Díky použití personalizovaných souborů cookie se můžeme vyvarovat vysvětlování nežádoucích informací, jako jsou neodpovídající doporučení výrobků nebo neužitečné mimořádné nabídky. Navíc nám používání personalizovaných souborů cookie umožňuje nabízet Vám dodatečné funkce, jako například doporučení výrobků přizpůsobených Vašim potřebám. 
Marketingové cookies
Vypnuto Zapnuto
Marketingové cookies
Marketingové (reklamní) cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám mohli zobrazit vhodné obsahy nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Díky tomu můžeme vytvářet profily založené na Vašich zájmech, tak zvané pseudonymizované profily. Na základě těchto informací není zpravidla možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených Vašim zájmům.
Ovlivňuje funkce:
  • Google Ads